Wednesday, February 9, 2011

jalan-jalan singapore

lama tak update blog ni.. pasal agak sibuk beberapa hari kebelakangan ni..... kena hantar report research, siapkan proposal phd, jahit baju, buat kek.... semua tu kena settle kan sebelum cuti raya cina.... maklum lerr aku ni kan superwoman.. semua benda nak wat sendiri...

raya cina ari tu program aku jalan2 ke singapore dengan kawan aku mega, erda n anak2, n erda's sister in law.... kira rombongan tu 4 org dewasa n 2 org kanak2... dr 4 org dewasa tu 3 adalah janda.. hehehe... best jugak jalan2 dgn rakan se status...

1st day kami ke night safari... tgk bayaran masuk tu fuhhh... SGD32 = RM76.. pas tu bayar duit minyak kete member SGD10=RM23.8, pas tu share byr fee masuk utk kawan yg bwk kami tu SGD8=RM19.. so, semua cost ke night safari tu RM118.80... klu aku sorg2 nak je aku patah balik.. x sanggup nk kuarkan cost sebanyak tu utk tgk binatang.. baik aku tgk yg kat malaysia jek... anyway, aku ttp happy n cuba menikmati binatang2 dgn menaiki tramp... tetiba dpt sms duda aku.. dia nk jual kete aku yg dia pakai skrg... aduss... terus jek hilang mood aku mlm tu... wahai mr dude!!! it is my car ok....



esoknye, kami ke geylang serai... tempat tumpuan org melayu spore... kt situ byk jual baju2... blouse2 tu kira murah2 la jugak... ada $6.. $10... and cantik2... kak mega, erda beli gak lerr.. aku.. dh jmpa yg berkenan, x de size lah pulak.... tu yg aku kena diet lg ni...

dr geylang kami naik mrt ke yew tew station utk ziarah kawan lama mardhiah.... ni lah saat2 yg ditunggu2 oleh darwish (anak erda)... bg darwish, naik mrt tu baru smpi spore.... sampai kt station yew tew, mardhiah dh tunggu.. kami berjalan jauh ke rumah mardhiah... best betul dpt jalan kaki... baru lah advanture kami nye holiday....best dpt jumpa mardhiah yg dh 15 thn tak jmpa... kami pon dijamu dgn juadah yg enak2.. speghetti.. tomyam thai... ayam goreng mamak... masih teringat2 smpi skrg... lepas tu kami di bawa ke rumah mak mardhiah... dijamu lg dgn makanan2 yg best2... thanks mardhiah.....

masa dlm perjalan keluar dari singapore tu, kami singgah makan kt restoran mamak... so, ada la mamak ni amik order... dia mcm confuse.. pas tu dia ckp.. "ini.. cina ada.. arab.. org putih.. melayu... semua ada".... hehehe.. mmg dlm group kami.. kak mega mmg mcm cina... adik ipar erda mmg mix.. bapak dia org putih... aku lak versi arab baduwi yg tak cantik lah kot... erda lak melayu.. hehe..

"berjalan.. bermusafirlah melihat keagungan Allah.. meninjau.. menitilah rahsia ciptaan Allah"

"Aku berjaya n bahagia"
by shahlida

1 comment:

drmiesya said...

argh.... diriku ditinggalkan lagi...!!!