Friday, February 11, 2011

pendedahan status

6/2 yg lepas aku menghadiri kenduri kawen adik miesya.... aku n kengkawan (mega, erda, su, jaja) dijemput utk rewang... so, kami dtg awal sehari n tolong lah sesikit... sesekali rewang kt kenduri best gak.. baru lah terserlah kecekapan kami.. hehehe.. bukan calang2 org yg rewang masa tu... ada cikgu, lecturer, manager, business woman, dentist, etc.

masa kenduri tu ramai lerr kengkawan yg dtg... dan ada yg tanya mana husband aku... jawapan aku "dah delete/remove"... sblm ni aku belum bersedia utk bg tau status aku, tp skrg aku dh bersedia.... mcm artist2 kt melodi/galaksi tu... kekadang ada artist yg dh cerai tp masih merahsiakannye... bukan nk sorok2.. tp, utk berterus terang tu sebenarnye memerlukan kekuatan utk terima hakikat sebenarnya.... dan semua tu memerlukan masa... so, skrg baru aku paham.... dan sekarang.. aku dah kuat... dh bersedia utk semua tu.... bak kata kak mega... klu kita tak bg tau status kita... camana org lain nak tackle kita... hahaha.... betui gak kan.....

"Berkata benar walaupon ianya pahit"
"kekuatan sebenar terletak pada kekuatan rohani.. bukan pada fizikal semata2"

"Aku berjaya dan bahagia"
by shahlida

3 comments:

Our Rezeki said...

mmg awal2 menyakitkan, memalukan.. tp dah lame akan hilang perasaan tu... macam saya nih... baru menganggur, pada mulanya bile org tye buat ape skang, berat hati sangat nak jawab, malu pun ade... tp kuatkan semangat tuk bgtahu perkara sebenar... tp lame2 cam tak kisah je ckp saya menganggur.

drmiesya said...

status anda adalah 'pingat' dari Allah... tak semua orang diberi peluang menggapai pingat tersebut...

pssss.... 'rewang sesikit'..??? dah macam main power je... anywhere... big big thankssssssssss kat u all semua... luv u alllll

shahlida said...

our rezeki: yg penting.. be your self
dr miesya:power roh.. power rangers..