Tuesday, January 25, 2011

dugaan untuk berjaya

balik dari lecture tadi terus jek siapkan tempahan kek cekelat utk esok.. 2 buku besar.. 2 buku kecik.... adik aku si wiyah (makwe ustaz amirul.. hehehe) buat blueberry cheese cake.. dan practice buat roti n brownies supaya boleh improve skill yg dipelajari dari bakery anak yatim kt bukit beruntung... actually, kami sekeluarga ada lah buat bisness kecil2an... utk mengisi masa lapang.. ye lah kan.. dari dok buang masa ngumpat2 baik buat duit.. ni dia projek2 kami.. ourrezeki.blogspot.com

masa adik aku menguli roti dlm mixer td, tetiba keluar asap putih berkepul2 dr mixer.. mak buat x tau jek pasal mak ingat asap tu tepung dr mixer yg terkeluar... bila aku terpandang je kt mixer tu terus aku ckp ngan mak yg mixer keluar asap dan bau terbakar.. mak dgn pantas matikan plug... maka berakhirlah riwayat mixer kenwood kesayangan mak yg berusia 15 tahun... innalillah... sob.. sob..sob..

itulah dugaan untuk berjaya... so, jangan putus asa ye dik... insyaAllah Tuhan nak gantikan dgn mixer yg lebih baik... aku teringat masa buat business cafe dgn duda aku dulu... memula tu mmg byk duit terbuang dengan sia2.... yg paling aku tak blh lupa, kami pasang khemah yg berharga RM800, wiring kt kemah tu RM850... tak sampai sebulan, khemah kami dilanda ribut.. abis semua khemah anganku musnah.... tapi aku ttp tak berputus asa... kuatkan semangat dan alhamdulillah kami dapat beli khemah baru yg kalis ribut....

buat adikku wiyah... kejayaan sedang menanti kamu, so berlarilah sepantas mungkin menuju ke arahnya.....

sekian

"aku berjaya dan bahagia"
by shahlida

2 comments:

Our Rezeki said...

iyo-iyolah... Insyaallah... wiyah (uwekk) jadik orang berjaya...

drmiesya said...

'Wiyah'... ehem... terasa ayu sangat bila gina panggilah Wiyah ni....