Thursday, January 20, 2011

Part time lecturer

Alhamdulillah sem ni aku dapat jadi part time lecturer kat uthm prt raja... walaupun jadual kelas agak kelam kabut... ada satu seksyen yg terlalu ramai student sampai tak cukup kerusi.. ada satu seksyen lak ada sorang je student, so.. aku terpaksa memecahkan seksyen yg ramai tu masuk ke seksyen satu lg.... 2 minggu pertama sibuk dgn menentukan jadual dan kelas.. anyway, aku ttp happy sbb student2 aku bg kerjasama...

biasanye sblm aku mengajar, aku tanamkan dlm diri aku rasa kasih dan sayang kt student2 aku.. tak kira lah yg handsome, comel dan sebaliknye... sebab bg aku, dengan kasih sayang timbulnya keihklasan.. aku pon berharap student2 aku dapat menerima apa yg aku ajar dengan ikhlas... lepas tu, aku bayangkan yg baik2 tentang student2 aku... kira mcm berangan jugak lah... aku bayangkan diaorg semua baik2, pandai2 dan paham apa yang aku ajar... sebenarnya ni konsep Law of Attraction yg aku belajar dlm seminar thn lps.. aku dh practice pada kelas2 aku sem lepas... alhamdulillah aku rasa happy sgt bila mengajar masa tu... walaupon ada student2 yg notty.. tp aku rasa terhibur... sem ni pun aku dpt student yg baik2.. insyaAllah....

"Ilmu yang bermanfaat adalah ilmu yg dapat menyuluh kelemahan diri sendiri"

"aku berjaya dan bahagia"
by shahlida

No comments: