Sunday, January 23, 2011

Tutorial@OUM

hari ni first tutorial for OUM.. aku terlambat datang sampai dapat call dr oum... hehehe.. sorry lah ye.. aku mmg jarang sgt dtg lecture lewat.. nak jd lecturer keturunan jepun.. punctual... tp, ari ni aku terlewat jugak... jd lecturer keturunan melayu.. "biar lambat, asal selamat'.. hehehe....

actually, mlm td aku tidur di rumah bestfriend aku miesya... lepak rumah dia dgn sorang lg cik janda.. atie... antara agenda mlm td, kelas cekelat sambil tgk cerekarama... ngobrol2 sama teman (luora Yd) dari mekah guna skype... last sekali dari hati ke hati... so, hampir ke pukul 3pg baru lah kami melelapkan mata... kerana itu lah aku ke lecture lambat tau... nasib baik tak tunggu nasi plov miesya... klu tak mesti punya terponteng lecture..

ada satu kelas aku ada sorg je student yg dtg iaitu student yg penah amik subjek ngan aku dulu.. kira antara student yg rapat ngan aku.. dia agak terkejut "eh.. puan... jumpa lg kita"... aku pun dgn selambanya "saya telah di'cik'kan semula la..", dia terkejut lg.. rasanya tahap badak kot... dan dia tanya aku mcm2... mungkin dia rasa aku boleh close ngan dia.. so, dia pon citer la masalah rumahtangga dia kt aku.. rupanye dia pernah kena dera dgn suami dia smpikan kena hantuk kepala kt dinding, sebat dgn tali pinggang, kena sepak terajang.. dan pernah mendapat rawatan psychiatry.... selama 10 tahun dia bersabar dgn perangai baran suami dia... tp, berkat kesabaran dia.. suami dia dh berubah menjadi suami yg penyayang sejak 3 tahn lepas... tabahnya lah dia.... mungkin Allah bagi dia kekuatan sbb ada kemanisan di akhirnya... Allah Al 'Alim... Dia lah mengetahu segalanya....

"aku berjaya dan bahagia"
by shahlida

No comments: