Wednesday, January 19, 2011

sokongan moral keluarga dan kawan2

bila berhadapan dengan dugaan perceraian ni, kita perlukan support dari org sekeliling.. masa ni lah kita kenal siapa yang betul2 boleh menjadi kawan ketika susah n senang... kawan ketika suka dan duka...

kekadang tu ada juga kengkawan yg ckp "tu lah.. aku dah cakap/nasihat dulu org ni tak baik or just nak amik kesempatan...". senang jek jawapan aku... "Allah bg aku dugaan tu sbb aku kuat.. Allah tak bg kt ko sbb ko tak sekuat aku"... hehehe.. laser tak aku??...

ye lah kan.. utk situasi aku skrg.. aku perlukan kata2 semangat utk move on... bknnye kata2 utk pandang ke belakang.. rezeki, jodoh n mati tu kan di tangan Tuhan... kita cuma berusaha.. tak ada apa yang perlu disesalkan... aku bersyukur krn Tuhan beri aku kesempatan merasa nikmat berumahtangga.. dan aku juga bersyukur dgn dugaan ini, aku menjadi lebih positive dan matang...

"best kan klu hidup kita ni mengikut skrip ciptaan kita sendiri??" itulah soalan aku bila ada org yang menyalahkan takdir yang menimpa diri aku dan juga org lain.... actually aku mmg suka menjadi motivator pd diri aku sendiri dan juga org sekeliling aku walaupun aku ni bukannye baik sangat... Ya Allah.. bantu lah aku dalam memperbaiki diriku ini....

sekian buat kali ni...

"aku berjaya dan bahagia"
shahlida

2 comments:

Ibu Aimy said...

agak terkejut dengar berita ni.. harap kak dayah banyak bersabar.. InsyaAllah ada sesuatu yg lebih baik yang Allah janjikan nnt.

shahlida said...

alhamdulillah.. sekarang dah ok.. thanks for the do'a